nav-left cat-right
cat-right

Obervellach – 2012.

Szálláshelyünket ezúttal is az ott élő Tóth Lázár és felesége, Marika biztosították számunkra az otthonos Gasthaus zum Groppensteinerfall nevű fogadóban, akik remek programokkal és finom vacsorákkal vártak minket.

A diákok a tábor ideje alatt délelőttönként német nyelvórákon vettek részt, majd különböző feladatlapokat kellett megoldaniuk a városban a helyi emberek segítségét igénybe véve. A gyerekek azonban gyorsan belerázódnak az új szituációba, és egy-két nap elteltével már otthonosan mozogtak a kis városkában. Obervellach lakossága nagyrészt idegenforgalomból él, és arra vállalkoztak, hogy segítik a kisvárosba érkező fiatalokat a német és angol nyelv tanulásában. A fiatalok pedig az élmények mellett rengeteg tapasztalatot szerezhettek, hiszen nem mindennap nyílik lehetőségük német ajkú emberekkel szót váltani. A délutánokon mindig a kirándulásoké volt a főszerep. Már a megérkezésünk napján ellátogattunk a szállásunk mellett található Groppensteinerfall nevű vízeséshez, amely panorámájával csodálatos élményt nyújtott mindenki számára.

Ezt számos remek program követte még a következő napokban. Szintén lenyűgöző látvánnyal ajándékozott meg minket a Ragga szurdok, tele falétrával, illetve olykor a fejünk felett zubogó vízeséssel.

A Reisseck hegyére is vezetett utunk, ahol egy víztározót tekintettünk meg 2300 méter magasban. Ide egy hegyi felvonóval, illetve egy kis hegyi vasúttal utazhattunk, ami a hegy belsején vitt keresztül. Európa legnagyobb völgyzárógátjánál is jártunk, Maltán. Felejthetetlen volt mindenki számára a 200 millió köbméter vízzel teli gát, a másik oldalon pedig a 200 méteres szakadék fölött kiemelkedő átlátszó talapzatú kilátó. A látványvilág ezzel azonban még nem ért véget, hiszen a napot egy négydimenziós rövidfilmvetítéssel zártuk.

Kirándulásunk egyik meghatározó pontja volt a Hohe Tauern nemzeti park területén elhelyezkedő BIOS-ház is, ahol környezetünk összes fontos tényezőjét tanulmányozhattuk. Különböző élőlényeket vizsgáltunk mikroszkóp alatt, fizikai fény- és hangjelenségeket figyelhettünk meg, láttuk a telefon ősét, amely hatalmas csövekből állt. Az élővilágot a zuzmóktól kezdve elmagyarázták nekünk, a végén még egy tehénszem boncolásán is részt vehettünk.  A közelben lévő nagyvárosban, Spittalban megcsodálhattuk a reneszánsz Porcia kastélyt, mely egy néprajzi múzeumnak ad otthont. Itt bepillantást nyerhettünk a helyi lakosok múltjába, népszokásaiba és egy háromdimenziós dokumentumfilm segítségével Karintia tartomány legszebb természeti értékeibe, élővilágába. Sok diákot rabul ejtett a spittali vasútmodell kiállítás, ahol egy óriási terepasztal mozgó szerelvényeit csodálhatták meg.

Idén új programként ellátogattunk a Terra Mystica nevű bányába, Bad Bleiberg-be is, ahová a bányászokhoz hasonlóan csúszdán keresztül érkeztünk meg, ami nagyon érdekes volt.   A diákok körében az egyik legnépszerűbb program a „Majom hegyen” lévő kirándulásunk volt, ahol szabadon élnek a makákó majmok, nagyon közelről pillanthattunk be életükbe. A majompark után egy vadállatpark következett, ahol a háziállat simogató mellett nagyon gazdag hal- és vadállat preparátumokat láthattunk.

A diákok nagy örömére felkerestük a Gmündben lévő Porsche múzeumot  is, ahol egy lelkes magángyűjtőnek köszönhetően a legelső Porsche autóktól kezdve egy félbevágott modellen keresztül a legmodernebb autómodellekig a gyár legfontosabb termékei láthatóak. Egy másik érdekes program volt a középkori kínzásokat bemutató múzeum Someregg várában, Seebodenben, hazafelé pedig a klagenfurti Minimundusban csodálhattuk meg a világ sok híres épületét, kicsinyített formában.

Az utolsó Obervellachban töltött esténken, a vacsora után minden csapatnak elő kellett adnia a délelőtt kiadott és teljesített feladatot, miszerint a csoportoknak interjút kellett készíteniük egy helyi lakossal.  A kirándulás a diákok és tanárok szerint is olyan jól sikerült, hogy a gyerekek élményekkel feltöltődve ebben a tanévben is nagy lendülettel vethetik bele magukat a német nyelv tanulásába.